Na świecie są tysiące polskich produktów, ale mało kto wie, że są z Polski.
– Skąd pomysł na Markę Polskiej Gospodarki?
Na świecie są tysiące polskich produktów, ale mało kto wie, że są z Polski. Dlatego chcemy zbudować silną pozycję polskich marek za granicą oraz podnieść atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju.
Zdecydowaliśmy się dokładniej zbadać, jak widzą Polskę zagraniczni przedsiębiorcy oraz jak polscy przedsiębiorcy postrzegają swoją pozycję za granicą. Zatrudniliśmy ekspertów do stworzenia spójnej koncepcji promocji polskiej gospodarki. Badania wykazały, że najważniejszym atutem polskiej gospodarki są ludzie, ich wiedza i umiejętności oraz otwartość na współpracę.
– Co i kogo Marka ma promować?
Marka Polskiej Gospodarki ma promować polskie produkty i polskich przedsiębiorców za granicą. Jak pokazują wyniki badań, polskie firmy są chętne do udziału w projekcie promocji marki Polska.
– W jaki sposób, gdzie?
Jeżeli naszym największym aktywem w świecie biznesu jesteśmy my sami, Polacy, to musimy dumnie reprezentować Markę jako jej ambasadorzy. Połączenie talentu Polaków, w różnych sektorach gospodarki, w Polsce i za granicą, stworzy pozytywny i trwały wizerunek Polski jako kraju, w którym warto realizować działania biznesowe.
– Czy każda polska firma będzie mogła skorzystać z logo, np. wstawiając je na swoje produkty, czy obrandować swoje stoisko na targach?
Tak, każdy przedsiębiorca będzie mógł wziąć udział w programie. Szczegółowe zasady współpracy przedstawimy niebawem na naszej stronie internetowej. Musimy pamiętać, że udział w tym projekcie to dla przedsiębiorcy ogromny zaszczyt, ale także i duża odpowiedzialność.
Redaktor wprowadzający: Pietrzak Olga
Źródło: materiały pochodzą ze strony mg.gov.pl
Fot: freeimages.com