REKLAMA
Transfer Go - tanie przekazy pieniężne


Jak poprawić sobie nastrój

Jak-poprawic-sobie-nastroj

Wiesz już, że warzywa są dobre dla zdrowia. Ale czy wiesz, że są one również dobre dla twojego nastroju?

Nowe badania prowadzone przez naukowców z Nowej Zelandii, opublikowane w British Journal of Psychology dowodzą , że jedzenie owoców i warzyw jest związane z większą witalnością w codziennym życiu.

Badanie przeprowadzono wśród 405 młodych ludzi przez 13 dni, i okazało się, że uczestnicy, którzy jedli więcej owoców i warzyw odnotowali wyższy poziom szczęścia, ciekawości i kreatywności.

Uczestnicy zauważalnie zdobywali lepsze wyniki w tych dniach w których jedli najwięcej owoców i warzyw.

Zespół badawczy kierowany przez University of Otago psychologa Tamlin Conner, pisze, że jednym z możliwych wyjaśnień jest zawartość mikroelementów w świeżych warzywach i owocach. Wskazuje on także, że te produkty mają wyższy poziom witaminy C, która jest : „istotnym czynnikiem wytwarzania dopaminy. Dopamina jest neuroprzekaźnikiem, tkwiącym u podstaw motywacji i promowania zaangażowania. „

Co więcej badacze zauważyli, ze antyoksydanty znalezione w owocach i warzywach redukują stany zapalne , a także chronią przed depresją.

Z pewnością korelacja nie jest związkiem przyczynowym. Jest możliwe, ze uczestnicy jedzą więcej owoców i warzyw w dni, kiedy czują się lepiej i de facto konsumpcja była wywołana przez zmienny nastrój niż przez inne rzeczy. Wszyscy wiemy, że czasami liczymy na ” wykwintne jedzenie”, kiedy mamy dół , ale większość osób nie postrzega sałatki jarzynowej , jako wykwintnego jedzenia, a być może powinna.

Może następnym razem kiedy będziesz w psychicznym dołku zamiast otwierać i jeść kolejne opakowania ciasteczek, czułbyś się lepiej jedząc warzywną lub owocową sałatkę.

 

Źródło: materiały pochodzą ze strony ekonews.com.pl
Fot: freeimages.com

Skomentuj artykuł